Umorzenia
Wsparcie miejskie
UMORZENIA
Jaka forma wsparcia?
Jako słupski przedsiębiorca, możesz wnioskować o umorzenie lub ulgę w spłacie następujących należności:
- opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego za rok 2020, wnoszoną w terminie do 30 czerwca – w tym wypadku, po upływie tego terminu w przypadku wymagalnych należności, możesz wystąpić z wnioskiem o prolongatę terminu płatności, rozłożenie na raty bądź w uzasadnionych przypadkach – umorzenie powstałego zadłużenia.
- zadłużenia z tytułu podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportu,
- zadłużenia z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości.
Abyś mógł wnioskować o powyższe umorzenia lub ulgi, musisz wykazać, że niemożność wniesienia stosownych opłat nastąpiła na skutek pogorszenia się sytuacji gospodarczej w wyniku epidemii koronawirusa.
Co musisz zrobić?
Aby starać się o umorzenia w/w zakresie, musisz złożyć niezwłocznie stosowny wniosek do Prezydenta Miasta Słupska. We wniosku tym powinieneś zawrzeć następujące informacje:
- powód, dla którego nie jesteś w stanie dokonać wymaganej opłaty,
- oświadczenie o sytuacji finansowej przedsiębiorcy,
- oświadczenie o otrzymanej lub nieotrzymanej w ciągu trzech ostatnich lat budżetowych pomocy publicznej de minimis lub zaświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis,
- formularz informacji przedstawiany przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- inne dokumenty istotne dla rozstrzygnięcia wniosku.
Ponadto, jeśli występujesz o umorzenie, bądź też ulgę w spłacie zadłużenia z tytułu najmu lub dzierżawy nieruchomości, poza wyżej wskazanymi dokumentami, do wniosku musisz dołączyć również:
- formularz informacji przedstawiany przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.
Ważne!
Po zakończeniu sytuacji kryzysowej będziesz zobowiązany do uzupełnienia wniosku o stosowne dokumenty, potwierdzające sytuację, wskazaną w tymże wniosku.
Gdzie szukać informacji?
Wszystkie dokumenty, niezbędne do złożenia wniosku, znajdziesz na stronie:
http://www.slupsk.pl/wniosek-umorzenie-czynszu-89334
Ponadto, szczegółowych informacji o umorzeniach i ulgach w spłacie zadłużenia udzielane są przez pracowników Wydziału Podatków Lokalnych i Zarządzania Należnościami, dostępnych pod nr telefonu:
59 8445 142
59 8445 140
Jak złożyć wniosek?
Wniosek wraz załącznikami możesz złożyć za pośrednictwem platformy ePUAP Lub Poczty Polskiej. W tym drugim wypadku dokumentację wyślij na adres:
Urząd Miejski w Słupsku
Wydział Podatków Lokalnych i Zarządzania Należnościami
Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk.
Potrzebujesz pomocy?
Jeśli potrzebujesz pomocy przy wypełnieniu wskazanych dokumentów, zgłoś się do Aktywatora – Słupskiego Domu Startupów. Nasi doradcy i eksperci wesprą Cię.